Taas pimedate muuseumipäev

Juba viieteistkümnes Eesti Pimedate Liidu muuseumipäev toimus Tartus 31. märtsil. Päev algas kogunemisega ülikooli peahoone ette. Saabunuid oli veerandsaja ringis kogu Eestist. Muuseumipäeva teemaks oli seekord loodusteadus.
Külastasime üht Tartu arhitektuuripärlit, Tammekannu villat Kreutzwaldi tänavas. Enne sõda Tartu Ülikooli geograafiaprofessorile August Tammekannule kuulunud eramu projekteeris maailmakuulus soome arhitekt Alvar Aalto. Praegu on hoones Turu ja Tartu Ülikooli koostöökeskus, mis kannab August Tammekannu õpetaja, soome geograafiaprofessori Johannes Gabriel Granö nime. Ainus Baltimaadel A. Aalto projekteeritud ja disainitud maja on keldrist katuseni stiilselt restaureeritud. Kõik seal on mugav ja inimsõbralik.
Muuseumipäev jätkus Tartu Ülikooli geoloogia- ja zooloogiamuuseumis. Maakera minevik jõuab meieni viie aegkonna vahendusel. Eluta looduse muuseum eksponeerib suurel hulgal kosmosekülalisi, meteoriite. Kaali taevakivi oli meile mullusest Saaremaa-reisist tuttav. Tinarasked meteoriiditükid lubasid vaevu endale tuult alla teha. Varasematest matkadest mööda Eestit tundsime paremini vanaaegkonna siluri ja devoni kivimeid ja kivistisi.
Zooloogiamuuseumi kunagine preparaator Mihkel Lepik on meile nime järgi tuttav tänu silmaarstist pojale Aleksandrile. Mõnegi kõliseva krooniga toetasime ninasarviku topise valmistamist. Mereranna linnustikku võiks tutvustada ka nii, et iga suleline teeks näiteks helilindilt oma häälitsusi, arvasime.
Eesti Rahva Muuseumi hubane kohvik lubas meil maha pidada aastakoosoleku. Õhtu veetsime Vanemuise teatris, kus kuulasime P. Tšaikovski ooperit “Jevgeni Onegin”.
Muuseumipäeva kordamineku eest täname Tartu linnavalitsust, Vanemuise teatrit, Soome Instituuti ja geoloogia- ning zooloogiamuuseumi töötajaid.